Obtenir Certificat Digital IDCAT

Permanent

Presencial

DESCRIPCIÓ


Què és Identitat digital

 

L'idCAT Certificat és un identificador digital que s'instal·la al vostre navegador tot garantint la vostra identitat a Internet i us permet accedir als diferents tràmits i gestions que ofereixen moltes administracions com, per exemple:

 

  1. Obtenir l'informe de vida laboral de la Seguretat Social.
  2. Obtenir el certificat d'antecedents penals que ofereix el Ministeri de Justícia.
  3. Presentar la declaració de la Renda a l'Agència Tributària (AEAT).
  4. Accedir a diferents Carpetes ciutadanes.
  5. Etc.

 

IMPORTANT

 

Contacteu amb la vostra entitat de registre abans d'emplenar aquesta sol·licitud i confirmeu que us emetran el certificat. Pregunteu: horari d'atenció, si cal cita prèvia, etc.

 

Documentació que cal aportar: Qualsevol documentació identificaria amb fotografia (DNI, NIE, carnet de conduir o passaport).

 

L'Ajuntament de Sant Andreu és entitat oficial de registre, heu de DEMANAR CITA PRÈVIA.

TRAMITACIÓ


Qui pot sol·licitar el tràmit?

Qualsevol ciutadà que el necessiti.

Com es tramita?

Hi ha dues formes d'obtenir l'idCAT Certificat

 

Opció 1: Introduint les dades a través del formulari + Validant-les a l'Entitat de Registre.

 

D'aquesta forma, el vostre pas per l'Entitat de Registre serà més ràpid atès que l'operador que us atendrà ja tindrà totes les dades introduïdes i només les haurà de validar.

 

Els passos són:

  1. Acceu a la pàgina web: www.idcat.cat.
  2. Accés a Sol·licitud del certificat i introduïu les dades requerides per obtenir la identitat digital: nom, cognoms, document acreditatiu d'identitat, adreça electrònica, etc.
  3. Un cop introduïdes, personeu-vos a qualsevol de les Entitats de Registre idCAT per tal que siguin validades.


Opció 2: Presentar-se directament a una Entitat de Registre.


Personeu-vos a qualsevol de les Entitats de Registre idCAT per tal que facin la càrrega de les dades i la seva validació. Aquest procés requerirà que passeu més temps a l'entitat de registre que l'opció 1, però el resultat serà el mateix.

Si voleu disposar d'un idCAT Mòbil trobareu tota la informació a www.idcatmobil.cat.

 


Si té dubtes relacionats amb el tràmit, si us plau, posis en contacte amb el departament corresponent.

Quan es pot sol·licitar?

En qualsevol moment de període lectiu


FORMES DE TRAMITACIÓ



Presencialment


Des de l'Oficina d'Atenció Ciutadana es prioritza l'atenció telefònica i electrònica. Ens els casos en que sigui imprescindible s'atén presencialment però SEMPRE AMB CITA PRÈVIA.


DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR


Qualsevol documentació identificaria amb fotografia (DNI, NIE, carnet de conduir o passaport).



MÉS INFORMACIÓ


Qui resol el tràmit i quin és el termini de resolució?

En el moment de la tramitació.


Quin és el preu o el cost per la seva tramitació?

Preu gratuït


NORMATIVA


Més informació a la pàgina web idcat.cat


DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR


Qualsevol documentació identificaria amb fotografia (DNI, NIE, carnet de conduir o passaport).


DOCUMENTS ADJUNTS


No hi ha documents annexats.


NO TROBA EL SEU TRÀMIT?

Si el seu tràmit no surt al llistat de tràmits, al llistat de cita prèvia o mitjançant el cercador, si us plau, truqui al telèfon grauït: 93.635.64.00 durant l'horari d'atenció al públic.