TRÀMITS

 Certificat digital IDCAT

Què és Identitat digital

 

L'idCAT Certificat és un identificador digital que s'instal·la al vostre navegador tot garantint la vostra identitat a Internet i us permet accedir als diferents tràmits i gestions que ofereixen moltes administracions com, per exemple:

 

  1. Obtenir l'informe de vida laboral de la Seguretat Social.
  2. Obtenir el certificat d'antecedents penals que ofereix el Ministeri de Justícia.
  3. Presentar la declaració de la Renda a l'Agència Tributària (AEAT).
  4. Accedir a diferents Carpetes ciutadanes.
  5. Etc.

 

IMPORTANT

 

Contacteu amb la vostra entitat de registre abans d'emplenar aquesta sol·licitud i confirmeu que us emetran el certificat. Pregunteu: horari d'atenció, si cal cita prèvia, etc.

 

Documentació que cal aportar: Qualsevol documentació identificaria amb fotografia (DNI, NIE, carnet de conduir o passaport).

 

L'Ajuntament de Sant Andreu és entitat oficial de registre, heu de DEMANAR CITA PRÈVIA.

TRAMITACIÓ


Qui pot sol·licitar-ho?

Qualsevol ciutadà que el necessiti.

Com es fa?

Hi ha dues formes d'obtenir l'idCAT Certificat

 

Opció 1: Introduint les dades a través del formulari + Validant-les a l'Entitat de Registre.

 

D'aquesta forma, el vostre pas per l'Entitat de Registre serà més ràpid atès que l'operador que us atendrà ja tindrà totes les dades introduïdes i només les haurà de validar.

 

Els passos són:

  1. Acceu a la pàgina web: www.idcat.cat.
  2. Accés a Sol·licitud del certificat i introduïu les dades requerides per obtenir la identitat digital: nom, cognoms, document acreditatiu d'identitat, adreça electrònica, etc.
  3. Un cop introduïdes, personeu-vos a qualsevol de les Entitats de Registre idCAT per tal que siguin validades.


Opció 2: Presentar-se directament a una Entitat de Registre.


Personeu-vos a qualsevol de les Entitats de Registre idCAT per tal que facin la càrrega de les dades i la seva validació. Aquest procés requerirà que passeu més temps a l'entitat de registre que l'opció 1, però el resultat serà el mateix.

Si voleu disposar d'un idCAT Mòbil trobareu tota la informació a www.idcatmobil.cat.

 

Quan es pot sol·licitar?

En qualsevol moment de període lectiu


FORMES DE TRAMITACIÓ


Presencialment


Des de l'Oficina d'Atenció Ciutadana es prioritza l'atenció telefònica i electrònica. Ens els casos en que sigui imprescindible s'atén presencialment però SEMPRE AMB CITA PRÈVIA.

Si necessiteu AJUT PER A REALITZAR ELS TRÀMITS PER INTERNET o demanar cita prèvia, també podeu trucar al telèfon gratuït 900 15 19 76.


DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR


Qualsevol documentació identificaria amb fotografia (DNI, NIE, carnet de conduir o passaport).


DOCUMENTS ADJUNTS


No hi ha documents annexats.

MÉS INFORMACIÓ


Preu

Preu gratuït


Terminis

En el moment de la tramitació.