Subvencions línia 3 per sortides escolars curriculars i colònies escolars d'infants (1r a 4t ESO) per al curs 2025-2026

Obert

Per internet Presencial

DESCRIPCIÓ


Aquest tràmit permet sol·licitar la LÍNIA 3 DE SUBVENCIONS PER A LA IGUALTAT D’OPORTUNITATS DE LA INFÀNCIA EN L’ENTORN ESCOLAR destinada a infants de Sant Andreu de la Barca dels cursos escolars de 1r a 4t ESO, que realitzin SORTIDES ESCOLARS CURRICULARS I COLÒNIES ESCOLARS.

S’entén per sortides escolars curriculars aquelles activitats complementàries que formin part del programa del centre educatiu o de centres d’educació especial obligatòria, d’altres municipis, així com l’assistència a les colònies organitzades per aquests centres educatius, dins del calendari escolar, entre els mesos de juny a setembre.

En cas de germans/nes cal aportar una única sol·licitud per unitat familiar, on constaran les dades específiques de cada menor per cada línia d’activitat per a la qual es sol·licita subvenció.

Les condicions i requisits que hauran de complir els membres de la unitat familiar per poder optar a aquestes subvencions, així com la documentació complementària obligatòria o opcional a adjuntar a la sol·licitud, són els establerts a les bases reguladores aprovades pel Ple municipal i a la convocatòria de les subvencions.

 

 

TRAMITACIÓ


Qui pot sol·licitar el tràmit?

El pare, mare o tutor/a legal d’infant/s de Sant Andreu de la Barca dels cursos escolars de 1r a 4t ESO, que reuneixin els requisits establerts a les bases reguladores i a la convocatòria de la subvenció. En cas que la persona sol·licitant actuï per mitjà de representant, s’haurà d’aportar documentació acreditativa de la representació que ostenta, de conformitat amb allò establert per l’article 5 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Com es tramita?

Aquest tràmit es podrà realitzar electrònicament a través de la pàgina web municipal, o presencialment a l’Oficina d’Assistència en Matèria de Registre, demanant cita prèvia a la web municipal o als telèfons 900151976-936356400.

FORMULARI ON LINE

L’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca disposa d’un FORMULARI ON LINE per sol·licitar aquesta subvenció, que podeu emplenar d’una manera fàcil i presentar-lo electrònicament sense necessitat que us hagueu de desplaçar presencialment a les oficines municipals.

Per poder accedir a aquest formulari on line, se us sol·licitarà la vostra identificació digital, que és un tràmit obligatori per poder garantir la identificació i protecció de dades. Per a persones físiques no és necessari el certificat digital, amb l´IdCAT mòbil és suficient. Per poder obtenir l'IdCAT mòbil es pot consular l’enllaç: IdCAT Mòbil - Generalitat de Catalunya 

Per poder realitzar aquest tràmit on line, s’hauran de seguir els passos següents:

  1. ACCEDIR A L'ENLLAÇ següent per poder emplenar el formulari on line que hi ha disponible a la web municipal: INICIAR TRAMITACIÓ
  2. EMPLENAR les dades requerides al formulari.
  3. Fet això, es generarà un document en PDF i podreu veure com quedarà la vostra sol·licitud amb les dades que heu emplenat. Si us plau, REVISEU que les dades que conté aquest document siguin correctes.
  4. Si les dades declarades a la vostra sol·licitud són correctes, premeu el botó “Signar” per continuar. En cas contrari, premeu el botó “Rebutjar” i feu les modificacions que calguin (es tornarà a l’inici del formulari que heu emplenat).
  5. Per últim, una vegada signada la sol·licitud, apareixerà una pantalla informativa conforme el tràmit ha finalitzat correctament i us podreu descarregar el document acreditatiu de la presentació prement l’opció “Obrir document”.

 


Si té dubtes relacionats amb el tràmit, si us plau, posis en contacte amb el departament corresponent.

Quan es pot sol·licitar?

El termini per a la presentació de les sol·licituds serà des del dia 18 de juny fins al dia 11 de juliol de 2025, ambdós inclosos.


FORMES DE TRAMITACIÓ


Per internet


El registre electrònic permet la presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions, adjuntant documentació annexa en format electrònic cada dia de l'any durant les 24 hores, evitant desplaçaments permetent la tramitació des de qualsevol lloc.

 

Premi al botó "Iniciar tramitació" que trobareu a continuació per poder iniciar el tràmit:



Presencialment


Des de l'Oficina d'Atenció Ciutadana es prioritza l'atenció telefònica i electrònica. Ens els casos en que sigui imprescindible s'atén presencialment però SEMPRE AMB CITA PRÈVIA.


DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR


A la SOL·LICITUD DE LA LÍNIA 3 DE SUBVENCIONS DE SUPORT A LA INFÀNCIA (CURSOS ESCOLARS DE 1R A 4T ESO), s'haurà d'acompanyar la següent documentació:

1. En cas que la persona sol·licitant NO AUTORITZI l’Ajuntament per tal que pugui consultar les dades que a continuació es detallen, s’haurà d’aportar:

a) Declaració de l’IRPF del darrer exercici.

b) En cas de no haver fet la declaració de la renda en l’exercici:

- Certificat/s d’ingressos i retencions a compte de l’IRPF, emesos per l’/les empresa/es en el/s període/s en què s’hagi treballat.

- Justificants acreditatius de la percepció de pensions, subsidis, altres prestacions socials, etc.

- En cas de no poder aportar aquesta documentació anterior, certificat d’imputacions emès per l’Agència Estatal de l’Administració tributària.

c) Documentació acreditativa de la discapacitat del 33% o de grau superior, de la persona sol·licitant, l’alumne/a o germans/es, si escau.

d) Títol vigent de família monoparental/nombrosa expedit per l’Administració competent, si escau.

e) Certificat d’estar al corrent la persona sol·licitant del pagament de qualsevol obligació tributària i amb la Seguretat Social.

2. En cas que la resta de membres de la unitat familiar, majors de 16 anys, que conviuen, segons empadronament, amb l’alumne/a, NO AUTORITZIN l’Ajuntament per tal que pugui consultar les dades que es detallen a continuació, s’haurà d’aportar:

a) Declaració de l’IRPF del darrer exercici dels membres de la unitat familiar.

b) En cas de no haver fet la declaració de la renda en l’exercici:

- Certificat/s d’ingressos i retencions a compte de l’IRPF, emesos per l’/les empresa/es en el/s període/s en què s’hagi treballat.

- Justificants acreditatius de la percepció de pensions, subsidis, altres prestacions socials, etc.

- En cas de no poder aportar aquesta documentació anterior, certificat d’imputacions emès per l’Agència Estatal de l’Administració tributària.

c) Documentació acreditativa de la discapacitat del 33% o de grau superior, de germans/es de l’alumne/a, si escau.

3. En cas de separació o divorci:

   - Sentència judicial amb el conveni regulador on constin els acords econòmics.

   - O denúncia o demanda judicial en cas d’incompliment dels acords econòmics.

4. Documentació acreditativa dels ingressos actuals de la unitat de convivència i indicació del motiu de la disminució o augment d’ingressos, en cas que la persona sol·licitant o algun dels membres de la unitat de convivència hagi tingut durant l'any de la convocatòria un canvi significatiu en relació amb els ingressos declarats l’any anterior (divorci, separació, viduïtat i/o canvi de situació laboral amb augment o disminució significativa dels ingressos).

 

 


202406271207_Bases reguladores 2024.pdf

202506171347_Convocatòria BOPB línia 3 subvencions.pdf

202506171347_LÍNIA 3 Sol·licitud per famílies 1r a 4t ESO.pdf


MÉS INFORMACIÓ


Qui resol el tràmit i quin és el termini de resolució?

Regidor/a de Serveis Socials. El termini màxim de resolució serà de tres mesos comptadors a partir del dia següent al de finalització del termini per a la presentació de sol·licituds.


Quin és el preu o el cost per la seva tramitació?

Gratuït


NORMATIVA


Ordenança General de Subvencions de l’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca aprovada inicialment pel Ple municipal el 30 de març de 2006, que va esdevenir aprovada definitivament i publicada al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona núm. 276 el 18 de novembre de 2006.

Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Reial Decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de Dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajudes públiques.

Bases reguladores per a la sol·licitud i atorgament de subvencions per a la igualtat d’oportunitats de la infància en l’entorn educatiu, aprovades inicialment pel Ple municipal el 29 de febrer de 2024 i que van esdevenir aprovades definitivament el 10 d’abril de 2024.

Convocatòria específica de les subvencions.


DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR


A la SOL·LICITUD DE LA LÍNIA 3 DE SUBVENCIONS DE SUPORT A LA INFÀNCIA (CURSOS ESCOLARS DE 1R A 4T ESO), s'haurà d'acompanyar la següent documentació:

1. En cas que la persona sol·licitant NO AUTORITZI l’Ajuntament per tal que pugui consultar les dades que a continuació es detallen, s’haurà d’aportar:

a) Declaració de l’IRPF del darrer exercici.

b) En cas de no haver fet la declaració de la renda en l’exercici:

- Certificat/s d’ingressos i retencions a compte de l’IRPF, emesos per l’/les empresa/es en el/s període/s en què s’hagi treballat.

- Justificants acreditatius de la percepció de pensions, subsidis, altres prestacions socials, etc.

- En cas de no poder aportar aquesta documentació anterior, certificat d’imputacions emès per l’Agència Estatal de l’Administració tributària.

c) Documentació acreditativa de la discapacitat del 33% o de grau superior, de la persona sol·licitant, l’alumne/a o germans/es, si escau.

d) Títol vigent de família monoparental/nombrosa expedit per l’Administració competent, si escau.

e) Certificat d’estar al corrent la persona sol·licitant del pagament de qualsevol obligació tributària i amb la Seguretat Social.

2. En cas que la resta de membres de la unitat familiar, majors de 16 anys, que conviuen, segons empadronament, amb l’alumne/a, NO AUTORITZIN l’Ajuntament per tal que pugui consultar les dades que es detallen a continuació, s’haurà d’aportar:

a) Declaració de l’IRPF del darrer exercici dels membres de la unitat familiar.

b) En cas de no haver fet la declaració de la renda en l’exercici:

- Certificat/s d’ingressos i retencions a compte de l’IRPF, emesos per l’/les empresa/es en el/s període/s en què s’hagi treballat.

- Justificants acreditatius de la percepció de pensions, subsidis, altres prestacions socials, etc.

- En cas de no poder aportar aquesta documentació anterior, certificat d’imputacions emès per l’Agència Estatal de l’Administració tributària.

c) Documentació acreditativa de la discapacitat del 33% o de grau superior, de germans/es de l’alumne/a, si escau.

3. En cas de separació o divorci:

   - Sentència judicial amb el conveni regulador on constin els acords econòmics.

   - O denúncia o demanda judicial en cas d’incompliment dels acords econòmics.

4. Documentació acreditativa dels ingressos actuals de la unitat de convivència i indicació del motiu de la disminució o augment d’ingressos, en cas que la persona sol·licitant o algun dels membres de la unitat de convivència hagi tingut durant l'any de la convocatòria un canvi significatiu en relació amb els ingressos declarats l’any anterior (divorci, separació, viduïtat i/o canvi de situació laboral amb augment o disminució significativa dels ingressos).

 

 


DOCUMENTS ADJUNTS


202406271207_Bases reguladores 2024.pdf

202506171347_Convocatòria BOPB línia 3 subvencions.pdf

202506171347_LÍNIA 3 Sol·licitud per famílies 1r a 4t ESO.pdf


NO TROBA EL SEU TRÀMIT?

Si el seu tràmit no surt al llistat de tràmits, al llistat de cita prèvia o mitjançant el cercador, si us plau, truqui al telèfon grauït: 93.635.64.00 durant l'horari d'atenció al públic.