Sol·licitud de participació a la convocatòria per a la instal·lació de casetes-bar dins del recinte firal, durant la Festa Major de Sant Andreu de la Barca 2025
Tancat
Per internetDESCRIPCIÓ
Aquest tràmit permet sol·licitar llicència per ocupar un espai a la via pública destinat a caseta–bar, anomenats guinguetes (popularment coneguts com “xiringuitos”), dins del recinte firal durant la Festa Major de Sant Andreu de la Barca 2025.
Es tracta d’un ús privatiu de béns de domini públic, en el que l’ocupació s’efectua únicament amb instal·lacions desmuntables que no comporta la transformació o la modificació del domini públic, durant el període de celebració de la Festa Major de Sant Andreu de la Barca 2024, entre els dies 5 i 8 de setembre de 2025.
Les condicions i requisits que hauran de complir les persones sol·licitants estan establerts a les bases reguladores i a la convocatòria aprovada per la Regidoria de Cultura.
TRAMITACIÓ
Qui pot sol·licitar el tràmit?
Entitats socioculturals i esportives sense ànim de lucre del municipi de Sant Andreu de la Barca i partits polítics degudament legalitzats representats en el municipi, que reuneixin les condicions i requisits establerts a les bases reguladores i a la convocatòria aprovada per a l’atorgament de la llicència. En cas que la persona sol·licitant actuï per mitjà de representant, s’haurà d’aportar documentació acreditativa de la representació que ostenta, de conformitat amb allò establert per l’article 5 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Com es tramita?
Aquest tràmit s'haurà de realitzar telemàticament, de conformitat amb l’article 14.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, que parcialment transcrit diu el següent:
“2. En tot cas, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per efectuar qualsevol tràmit d’un procediment administratiu, almenys, els subjectes següents:
a) Les persones jurídiques.
b) Les entitats sense personalitat jurídica.
c) Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en exercici de l’activitat professional esmentada. En tot cas, dins d’aquest col·lectiu s’hi entenen inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils (...)”
Per poder realitzar aquest tràmit on line:
- Descarregar el formulari normalitzat i específic de la sol·licitud, que és d’ús obligatori i que consta annexat als documents adjunts d’aquest tràmit.
- Emplenar, signar i guardar el formulari al vostre dispositiu.
- Accedir a la seu electrònica municipal en aquest enllaç per emplenar la instància genèrica on line i adjuntar el formulari descarregat anteriorment, així com la documentació complementària que correspongui.
- Verificar que la informació proporcionada sigui correcta i enviar la instància genèrica on line.
Per poder presentar aquesta instància genèrica on line, a la web municipal es sol·licita la identificació digital de les persones interessades, que és un tràmit obligatori per poder garantir la seva identificació i protecció de dades.
Si té dubtes relacionats amb el tràmit, si us plau, posis en contacte amb el departament corresponent.
Quan es pot sol·licitar?
El termini per a la presentació de les sol·licituds per prendre part en la convocatòria serà des del dia 14 fins al 25 de juliol de 2025, ambdós inclosos.
FORMES DE TRAMITACIÓ
Per internet
El registre electrònic permet la presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions, adjuntant documentació annexa en format electrònic cada dia de l'any durant les 24 hores, evitant desplaçaments permetent la tramitació des de qualsevol lloc.
Premi al botó "Iniciar tramitació" que trobareu a continuació per poder iniciar el tràmit:
DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR
- Model normalitzat de SOL·LICITUD DE PARTICIPACIÓ en la convocatòria per a l’atorgament de llicències d’ocupació temporal per l’ús privatiu de béns del domini públic local, destinat a casetes-bar.
- Model normalitzat de DECLARACIÓ RESPONSABLE EN MATÈRIA DE SEGURETAT ALIMENTÀRIA per a establiments no sedentaris participants en mercats, fires i/o altres esdeveniments.
202507091139_Sol·licitud 2025.pdf
202507091139_Declaració responsable salut alimentària.pdf
202507091139_Ordenança fiscal 13.pdf
202507111116_Anunci BOPB bases i convocatòria.pdf
MÉS INFORMACIÓ
Qui resol el tràmit i quin és el termini de resolució?
Regidor/a de Cultura. El termini màxim de resolució i notificació serà de dos mesos a comptar a partir del dia següent al de finalització del termini per a la presentació de sol·licituds.
Quin és el preu o el cost per la seva tramitació?
Taxa que estableixi l’Ordenança fiscal núm. 13, reguladora de la taxa per l’ocupació de terrenys d’ús públic amb diverses activitats.
NORMATIVA
Decret 336/1998, de 17 d’octubre, pel qual s’aprova el Reglament del patrimoni dels ens locals de Catalunya.
Llei 33/2003, de 3 de novembre, del patrimoni de les Administracions Públiques.
Bases reguladores i convocatòria per a l’atorgament de llicències d’ocupació temporal del domini públic, destinat a casetes-bar dins del recinte firal, durant la Festa Major de Sant Andreu de la Barca 2025, aprovades el 25 de juny de 2025 per Decret d'Alcaldia número 2025DECL002128.
DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR
- Model normalitzat de SOL·LICITUD DE PARTICIPACIÓ en la convocatòria per a l’atorgament de llicències d’ocupació temporal per l’ús privatiu de béns del domini públic local, destinat a casetes-bar.
- Model normalitzat de DECLARACIÓ RESPONSABLE EN MATÈRIA DE SEGURETAT ALIMENTÀRIA per a establiments no sedentaris participants en mercats, fires i/o altres esdeveniments.
DOCUMENTS ADJUNTS
202507091139_Sol·licitud 2025.pdf
202507091139_Declaració responsable salut alimentària.pdf
Si el seu tràmit no surt al llistat de tràmits, al llistat de cita prèvia o mitjançant el cercador, si us plau, truqui al telèfon grauït: 93.635.64.00 durant l'horari d'atenció al públic.