Sol·licitud de pròrroga de l’autorització per a l’exercici de l’activitat de venda en el mercat de venda no sedentària a Sant Andreu de la Barca (mercat ambulant)

Obert

Per internet Presencial

DESCRIPCIÓ


Aquest tràmit permet sol·licitar una pròrroga de l’autorització per a l’exercici de l’activitat de venda durant els divendres, en el mercat de venda no sedentària a Sant Andreu de la Barca (mercat ambulant), per un període de 15 anys.

Les autoritzacions que van ser atorgades per l’Ajuntament, amb anterioritat a l’entrada en vigor del Decret legislatiu 3/2010, de 5 d’octubre, per a l'adequació de normes amb rang de llei a la Directiva 2006/123/CE, del Parlament i del Consell, de 12 de desembre de 2006, relativa als serveis en el mercat interior, perdran la seva vigència el 7 d’octubre de 2025.

Les persones  titulars  de  les  autoritzacions  hauran  d’adreçar-se a l’Ajuntament amb una antelació mínima de dos mesos, abans de la finalització de l’autorització, per presentar la corresponent sol·licitud de pròrroga, declarant que continuen complint els següents requisits:

  1. Quan es tracti de persona jurídica, caldrà que estigui legalment constituïda, inscrita en el Registre oficial corresponent i el seu objecte social ha d’incloure l’exercici de la venda no sedentària.
  2. Quan es tracti de comerciants extracomunitaris, acreditar, a més a més, que estan en possessió dels permisos de residència i de treball per compte propi que estableix la normativa específica vigent.
  3. Estar donat d’alta al cens d’obligats tributaris corresponent i satisfer les obligacions fiscals inherents a l’exercici de la venda no sedentària, tant estatals com autonòmiques i locals.
  4. Estar donat d’alta i al corrent de pagament en el règim de la Seguretat Social que correspongui, tant pel que fa al titular com en relació amb els seus possibles empleats. En aquest sentit, no es consideren empleats per compte aliè els familiars als quals es refereix l’article 1.3 e) de l’Estatut dels Treballadors, sense perjudici de la seva inclusió en el règim de treballadors autònoms si es donen les condicions previstes a la normativa de la Seguretat Social.
  5. Complir tots aquells requisits que estableixin les reglamentacions específiques a aplicar als productes que tinguin a la venda.
  6. Disposar de la documentació que acrediti el compliment de la normativa vigent sobre higiene i manipulació d’aliments, si s’escau, per a la venda d’aquells productes que ho requereixin, segon les disposicions vigents.
  7. Disposar d’assegurança de responsabilitat civil per una cobertura mínima de 300.000,00 euros (com a criteri general 300.000,00 €).
  8. Quan es tracti de cooperatives, s’haurà d’acreditar que tots els socis treballadors estan adscrits al mateix Règim de la Seguretat Social (General o Especial de treballadors autònoms), d’acord amb el que s’estableixi en els Estatuts socials de la cooperativa.

TRAMITACIÓ


Qui pot sol·licitar el tràmit?

Qualsevol persona física o jurídica titular de l’autorització concedida per a l’exercici de la venda no sedentària a Sant Andreu de la Barca (mercat ambulant). En cas que la persona sol·licitant actuï per mitjà de representant, s’haurà d’aportar do-cumentació acreditativa de la representació que ostenta, de conformitat amb allò esta-blert per l’article 5 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Com es tramita?

En cas de sol·licitar-lo una persona física que no estigui obligada a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques, aquest tràmit el podrà realitzar electrònicament a través de la pàgina web municipal, o presencialment a l’Oficina d’Assistència en Matèria de Registre, demanant cita prèvia a la web municipal o als telèfons 900151976-936356400.

Hauran de realitzar aquest tràmit telemàticament, els subjectes relacionats a l’article 14.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, que parcialment transcrit diu el següent:

2. En tot cas, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per efectuar qualsevol tràmit d’un procediment administratiu, almenys, els subjectes següents:

a) Les persones jurídiques.

b) Les entitats sense personalitat jurídica.

c) Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en exercici de l’activitat professional esmentada. En tot cas, dins d’aquest col·lectiu s’hi entenen inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils (...)

Per poder realitzar aquest tràmit on line:

  1. Descarregar el formulari normalitzat i específic de la sol·licitud, que és d’ús obligatori i que consta annexat als documents adjunts d’aquest tràmit.
  2. Emplenar, signar i guardar el formulari al vostre dispositiu.
  3. Accedir a la seu electrònica municipal en aquest enllaç per emplenar la instància genèrica on line i adjuntar el formulari descarregat anteriorment, així com la documentació complementària que correspongui.
  4. Verificar que la informació proporcionada sigui correcta i enviar la instància genèrica on line.

Per poder presentar aquesta instància genèrica on line, a la web municipal es sol·licita la identificació digital de les persones interessades, que és un tràmit obligatori per poder garantir la seva identificació i protecció de dades. Per a persones físiques no és necessari el certificat digital, amb l´IdCAT mòbil és suficient. Per poder obtenir l'IdCAT mòbil es pot consular l’enllaç https://web.gencat.cat/ca/tramits/que-cal-fer-si/Vull-identificar-me-digitalment/idcat-mobil/


Si té dubtes relacionats amb el tràmit, si us plau, posis en contacte amb el departament corresponent.

Quan es pot sol·licitar?

Fins al 6 d’agost de 2025


FORMES DE TRAMITACIÓ


Per internet


El registre electrònic permet la presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions, adjuntant documentació annexa en format electrònic cada dia de l'any durant les 24 hores, evitant desplaçaments permetent la tramitació des de qualsevol lloc.

 

Premi al botó "Iniciar tramitació" que trobareu a continuació per poder iniciar el tràmit:



Presencialment


Des de l'Oficina d'Atenció Ciutadana es prioritza l'atenció telefònica i electrònica. Ens els casos en que sigui imprescindible s'atén presencialment però SEMPRE AMB CITA PRÈVIA.


DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR


  • Model de SOL·LICITUD DE PRÒRROGA DE L’AUTORITZACIÓ DE VENDA EN EL MERCAT DE VENDA NO SEDENTÀRIA A SANT ANDREU DE LA BARCA (MERCAT AMBULANT).
  • En cas que el/la sol·licitant sigui una persona jurídica, escriptura de constitució, document d’inscripció en el Registre públic corresponent i els Estatuts socials.
  • En cas que es tracti de venedors/es extracomunitaris/àries, documentació acreditativa d’estar en possessió dels permisos de residència i de treball per compte propi corresponents.
  • En cas que la persona sol·licitant sigui una cooperativa, documentació acreditativa conforme tots els socis i sòcies treballadors/es estan adscrits/es al mateix Règim de la Seguretat Social (General o Especial de treballadors/es autònoms/es), d’acord amb el que estableixin els seus Estatuts socials.
  • Rebut acreditatiu del pagament de la pòlissa d’assegurança de responsabilitat civil corresponent al període en curs i certificat o pòlissa de l’asseguradora per una cobertura mínima de 300.000,00 euros.
  • Certificat d’alta al cens d’obligats/es tributaris/àries corresponent (Model 036 o 037).
  • Certificat d’estar donada d’alta en el règim de la Seguretat Social que correspongui, la persona titular de l’autorització i el seu personal empleat.
  • En cas de parades de venda de productes alimentaris, aportar la següent documentació:

- Acreditació de formació en higiene alimentària de les persones que realitzen manipulacions d’aliments.

- Si la persona titular de l’autorització resideix a Sant Andreu de la Barca, formulari de declaració responsable en matèria de salut alimentària per a establiments no sedentaris participants en mercats, fires i/o altres esdeveniments.

- Si la persona titular de l’autorització NO resideix a Sant Andreu de la Barca, còpia de la declaració responsable en matèria de salut alimentària presentada en el seu municipi, amb indicació del número de registre sanitari assignat.

  • Certificat d’estar al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social (tant de la persona titular com del seu personal empleat) i en el pagament de qualsevol obligació econòmica amb la resta d’administracions públiques locals, en cas que NO AUTORITZEU a l’Ajuntament per tal que pugui consultar aquestes dades.


202504160927_Sol·licitud pròrroga autorització.pdf

202504160927_Declaració responsable salut alimentària.pdf

202504160927_Ordenança venda no sedentària 2017.pdf

202504160927_Modificació Ordenança venda no sedentària 2024.pdf

202504170725_Ordenança fiscal núm. 23.pdf


MÉS INFORMACIÓ


Qui resol el tràmit i quin és el termini de resolució?

Regidor/a de Comerç i Indústria. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució serà de dos mesos a comptar des de la data de presentació de la sol·licitud.


Quin és el preu o el cost per la seva tramitació?

Quota anual de 131,20 euros per cada metre lineal de parada, d’acord amb la taxa per la prestació de serveis municipals i ocupació de la via pública, en relació a les parades per a la venda no sedentària de productes diversos (mercat ambulant), regulada a l’Ordenança fiscal núm. 23.


NORMATIVA


Ordenança reguladora de la venda no sedentària en espais públics de Sant Andreu de la Barca, aprovada inicialment pel Ple municipal en sessió celebrada el 26 de gener de 2017 i que va esdevenir aprovada definitivament el 27 de març de 2017 (BOPB 16/01/2018).

Decret 162/2015, de 14 de juliol, de venda no sedentària en mercats de marxants.

Llei 18/2017, d’1 d’agost, de comerç, serveis i fires.

Ordenança fiscal núm. 23 reguladora de la taxa per la prestació de serveis municipals i ocupació de la via pública, en relació a les parades per a la venda no sedentària de productes diversos (mercat ambulant).


DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR


  • Model de SOL·LICITUD DE PRÒRROGA DE L’AUTORITZACIÓ DE VENDA EN EL MERCAT DE VENDA NO SEDENTÀRIA A SANT ANDREU DE LA BARCA (MERCAT AMBULANT).
  • En cas que el/la sol·licitant sigui una persona jurídica, escriptura de constitució, document d’inscripció en el Registre públic corresponent i els Estatuts socials.
  • En cas que es tracti de venedors/es extracomunitaris/àries, documentació acreditativa d’estar en possessió dels permisos de residència i de treball per compte propi corresponents.
  • En cas que la persona sol·licitant sigui una cooperativa, documentació acreditativa conforme tots els socis i sòcies treballadors/es estan adscrits/es al mateix Règim de la Seguretat Social (General o Especial de treballadors/es autònoms/es), d’acord amb el que estableixin els seus Estatuts socials.
  • Rebut acreditatiu del pagament de la pòlissa d’assegurança de responsabilitat civil corresponent al període en curs i certificat o pòlissa de l’asseguradora per una cobertura mínima de 300.000,00 euros.
  • Certificat d’alta al cens d’obligats/es tributaris/àries corresponent (Model 036 o 037).
  • Certificat d’estar donada d’alta en el règim de la Seguretat Social que correspongui, la persona titular de l’autorització i el seu personal empleat.
  • En cas de parades de venda de productes alimentaris, aportar la següent documentació:

- Acreditació de formació en higiene alimentària de les persones que realitzen manipulacions d’aliments.

- Si la persona titular de l’autorització resideix a Sant Andreu de la Barca, formulari de declaració responsable en matèria de salut alimentària per a establiments no sedentaris participants en mercats, fires i/o altres esdeveniments.

- Si la persona titular de l’autorització NO resideix a Sant Andreu de la Barca, còpia de la declaració responsable en matèria de salut alimentària presentada en el seu municipi, amb indicació del número de registre sanitari assignat.

  • Certificat d’estar al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social (tant de la persona titular com del seu personal empleat) i en el pagament de qualsevol obligació econòmica amb la resta d’administracions públiques locals, en cas que NO AUTORITZEU a l’Ajuntament per tal que pugui consultar aquestes dades.


DOCUMENTS ADJUNTS


202504160927_Sol·licitud pròrroga autorització.pdf

202504160927_Declaració responsable salut alimentària.pdf

202504160927_Ordenança venda no sedentària 2017.pdf

202504160927_Modificació Ordenança venda no sedentària 2024.pdf

202504170725_Ordenança fiscal núm. 23.pdf


NO TROBA EL SEU TRÀMIT?

Si el seu tràmit no surt al llistat de tràmits, al llistat de cita prèvia o mitjançant el cercador, si us plau, truqui al telèfon grauït: 93.635.64.00 durant l'horari d'atenció al públic.