L'Ajuntament de Sant Andreu de la Barca ha presentat aquest 30 de novembre, coincidint amb la Festa Major d’Hivern, la seva nova identitat visual, un projecte que, en paraules de l'alcalde Marc Giribet, “no només modernitza l’estètica de l’Ajuntament, sinó que també defineix la proximitat en la que volem comunicar-nos amb els ciutadans i ciutadanes”. Aquesta actualització simbolitza un compromís renovat amb la proximitat, la claredat i la innovació en la comunicació institucional.
Durant la presentació, duta a terme al Teatre Núria Espert, Marc Giribet ha destacat la importància d’actualitzar la imatge de la institució, recordant que fa més de 20 anys que no es feia i que això era anterior a l’aparició de les xarxes socials. La nova imatge inclou un manual d’identitat corporativa que fixa elements gràfics com tipografies, colors i guies per a l’ús del logotip, eines que fins ara no estaven disponibles. Això, segons l’alcalde, suposa “corregir una anomalia” i avançar cap a una comunicació institucional més ordenada i eficient.
El nou disseny corporatiu ha estat desenvolupat pel dissenyador local Selu Manzano, en una clara aposta pel talent de Sant Andreu de la Barca. “Només tenia sentit comptar amb algú d’aquí per donar vida a aquesta nova etapa”, ha assenyalat l’alcalde, destacant l’equilibri entre tradició i modernitat que caracteritza la proposta. Concretament el nou logotip de l’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca recupera la senyera que sempre ha acompanyat l’escut oficial de la ciutat, identifica més clarament la creu de Sant Andreu, manté la corona i dona un nou protagonisme a la barca característica de la ciutat.
El canvi, però, no és només estètic. “Aquesta nova identitat ens permetrà fer que els serveis públics siguin més identificables i accessibles, i ens donarà més coherència com a Ajuntament”, ha explicat l’alcalde, tot remarcant que es tracta d’una aposta per “ser més eficients, transparents i pròxims”. En aquest sentit, també s’han presentat 4 submarques que aniran lligades als diferents eixos de treball del consistori. Concretament les submarques són “Sant Andreu Millora”, per transmetre tot allò relacionat amb la neteja i el manteniment; “Sant Andreu Cuida”, per fer referència als diversos serveis i programes dirigits a les persones; “Sant Andreu Expressa” per parlar de temes culturals, de participació i joventut; i per últim “Sant Andreu Avança” per comunicar tot allò relacionat amb la promoció econòmica i la innovació tecnològica.
El projecte també busca situar Sant Andreu de la Barca com una ciutat de referència. “Com a Ajuntament, tenim el deure de treballar pel prestigi i el reconeixement que ens mereixem com a ciutat”, ha afirmat l’alcalde Marc Giribet, que ha destacat el contingut innovador de la proposta visual.