Els infants i adolescents de Sant Andreu de la Barca tornen avui, dimarts 9 de setembre a les aules per començar el curs escolar 2025-2026. Les escoles d’infantil i primària (des d’i3 fins a 6è) rebran un total de 2.129 estudiants, mentre que l’Educació Secundària Obligatòria (ESO) compta enguany amb 1.361 alumnes. Finalment després de les peticions de l’Ajuntament i les famílies, tot l’alumnat santandreuenc de 1r d’ESO ha pogut accedir al centre educatiu adscrit que ha escollit com a primera opció. En darrer lloc, aquest dimarts comença també l’activitat a les escoles bressol municipals, on hi assistiran 222 infants d’entre 0 i 3 anys.
Pel que fa als estudis postobligatoris, el batxillerat començarà les classes aquest proper divendres 12 de setembre amb 315 estudiants. Properament també s’incorporaran els alumnes de formació professional i cicles formatius de grau mitjà i grau superior, que sumaran més de 400 alumnes més als centres educatius de Sant Andreu de la Barca.
Un any més, l’Ajuntament ha aprofitat les vacances escolars per a fer diversos treballs de manteniment a diferents centres durant l’estiu. En total, el consistori ha invertit 47.000 euros en tasques de pintura a l’escola Vall de Palau, escola Josep Pla, escola Àngel Guimerà, escola J.J. Ortiz i l’escola Joan Maragall.
A més, també s’han realitzat més de 60 actuacions de reparació i manteniment a totes les escoles de la ciutat gràcies al Pla Sant Andreu Millora. Entre d’altres, s’han reparat humitats, s’han realitzat tasques de fusteria i jardineria i també s’ha treballat als lavabos i elements elèctrics dels equipaments.