El Ple Extraordinari celebrat ahir dijous també va aprovar l’organigrama municipal que estarà dividit en 4 àrees:
- Àrea de Desenvolupament Econòmic i Promoció de la Ciutat, que incorpora les regidories:
- Regidoria d’Activitat Econòmica i Turisme (Miguel Àngel Abril).
- Regidoria de Comerç i Indústria (Miguel Àngel Abril).
- Regidoria de Formació i Ocupació (Anna Serra).
- Àrea de Serveis Generals i Govern Obert, que incorpora les regidores:
- Regidoria de Govern Obert i Transparència (Xavier Vila).
- Regidoria de Participació Ciutadana (José Javier Romero).
- Regidoria d’Innovació i Tecnologies (Xavier Vila).
- Regidoria d’Organització i Personal (Xavier Vila).
- Regidoria d’Hisenda i Gestió Tributària (Maria Antònia Borbón).
- Àrea de Drets de la Ciutadania i Polítiques Socials, que incorpora les regidories:
- Regidoria de Serveis Socials (Eunice Martín).
- Regidoria d’Educació, Infància i Família (Anna Serra).
- Regidoria de Cultura (Andreu Mitjans).
- Regidoria d’Esports i Activitat Física (Miguel Àngel Abril).
- Regidoria de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil (Marc Giribet).
- Regidoria de Joventut (José Javier Romero).
- Regidoria de Salut Pública i Consum (Eunice Martín).
- Regidoria de Gent Gran i Cooperació (Isabel Rosa Marcos).
- Regidoria de Feminisme, Igualtat i LGTBI (Isabel Rosa Marcos).
- Àrea de Territori i Sostenibilitat, que incorpora les regidories:
- Regidoria d’Urbanisme i Obres d’Infraestructura (Joan Jansana).
- Regidoria de Medi Ambient, Lluita contra el Canvi Climàtic i Drets Animals (Mònica Julià).
- Regidoria de Serveis Municipals, Espai Públic i Equipaments (Joan Jansana).
- Regidoria de Transició Energètica i Mobilitat Sostenible (Joan Jansana).
- Regidoria d’Habitatge (Maria Antònia Borbón).
- Regidoria de Control Ambiental de les activitats (Joan Jansana).
Cada una d’aquestes àrees tindrà un president o presidenta:
- Àrea de Desenvolupament Econòmic i Promoció de la Ciutat: Miguel Àngel Abril.
- Àrea de Serveis Generals i Govern Obert: Maria Antònia Borbón.
- Àrea de Drets de la Ciutadania i Polítiques Socials: Eunice Martín.
- Àrea de Territori i Sostenibilitat: Joan Jansana.
De la mateixa manera, cada àrea disposarà de la seva Comissió Informativa, on els diferents grups municipals tindran representació. A banda del president o presidenta de cada àrea, FEM Sant Andreu comptarà amb 5 representants a cada comissió informativa, el PSC tindrà 3 representants, i VOX, SOM, PP i En Comú Podem tindran un representant.
Respecte la Comissió Especial de Comptes estarà presidida per l’alcalde, Marc Giribet, i tots els grups municipals comptaran amb un representant, excepte FEM Sant Andreu que en tindrà 3.
La nova Junta de Govern Local està presidida per Marc Giribet i en formen part Maria Antònia Borbón, Eunice Martín, Isabel Rosa Marcos, Joan Jansana, Miguel Àngel Abril, Andreu Mitjans i Xavier Vila. Les reunions es faran, tal i com marca el Reglament Orgànic Municipal de l’Ajuntament, cada primer i tercer dimarts de mes. Una de les principals novetats és que totes aquelles certificacions d’obres, subvencions i ajudes de caràcter econòmic dirigides a altres ens o Administracions Públiques, relacions de factures o els expedients de deutes que superin els 15.000 euros hauran de passar i ser aprovats, o no, per la Junta de Govern Local.
En el ple també es van designar els portaveus de cada grup municipal, així com els portaveus suplents:
- FEM Sant Andreu
- Portaveu titular: Miguel Àngel Abril.
- Portaveu suplent: Anna Serra.
- PSC
- Portaveu titular: Juan Pablo Beas.
- Portaveu suplent: Nadia Duarte.
- VOX
- Portaveu titular: Antonio López.
- Portaveu suplent: Amador Vázquez.
- SOM
- Portaveu titular: Felipe Alberto del Val.
- PP
- Portaveu titular: Sonia Aranda.
- En Comú Podem
- Portaveu titular: Isabel Rosa Marcos.
Els i les portaveus, tant titulars com suplents formen part de la Junta de Portaveus per aquest mandat 2023-2027.