L’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca ha organitzat una programació especial amb motiu del Dia Mundial del Medi Ambient, que se celebra el 5 de juny, amb l’objectiu de promoure hàbits sostenibles i sensibilitzar la ciutadania sobre la importància de cuidar l’entorn.
La primera activitat tindrà lloc el dimecres 4 de juny, de 17.00 h a 19.00 h, al Centre de Recursos Associatius (CRA) de la plaça Anselm Clavé, on es durà a terme un Taller de reciclatge de construcció d’una joguina amb materials reciclats. Aquesta activitat pretén fomentar la reutilització de materials i oferir eines pràctiques per reduir residus. Cal inscripció prèvia a través del portal https://sabarca.cat/reserva/492
El divendres 6 de juny, la Plaça Federico García Lorca acollirà el tradicional Mercat de segona mà, obert des de les 10.00 h fins a les 19.00 h, una iniciativa que promou la reutilització d’objectes i la reducció del consum. D’altra banda, a la Carpa Municipal del mercat, de 17.00 h a 20.00 h, es realitzarà un Taller de construcció d’un picot. Els infants que hi participin podran fabricar un ocell utilitzant materials reciclats i endur-se’l a casa com a record.
La programació es tancarà el dissabte 7 de juny, amb un Itinerari pel medi natural de 4 km per redescobrir l’entorn verd del municipi. L’activitat començarà a les 10.00 h, amb sortida des del carrer Raval de Corbera 84, a l’inici del Camí del Bosc, i acabarà a l’avinguda del Bosc, cantonada amb Puig del Balandrau. Cal inscripció prèvia al web https://sabarca.cat/reserva/494
La regidora de Medi Ambient, Mònica Julià, ha destacat que “aquestes activitats volen reforçar el compromís de Sant Andreu de la Barca amb la sostenibilitat i fer partícip a tota la ciutadania de la lluita contra el canvi climàtic”. La regidora ha remarcat que s’està treballant per fer de Sant Andreu de la Barca una ciutat del segle XXI, més verda i conscient.